اهل دریا

از دیار شعر و شرجی از کویر و از جنوبیم

اهل دریا

از دیار شعر و شرجی از کویر و از جنوبیم

مصاحبه ...

  

 ناصر عبداللهی هنرمند باشعور و روشن فکری است که حرف ها و نظراتش همیشه جالب و

 خواندنی است آنچه می خوانید ٬ گزیده ای ست از حرفها و نظرات ناصر در مورد موسیقی

 پاپ ایران و هنرنمایی او در این عرصه .

 

  به موسیقی کوچه بازاری نیاز داریم اما ...

 

 موسیقی ای که امروز در کشور ما رواج یافته ٬ عمدتا اهداف تجاری را دنبال می کند . ما به

 موسیقی کوچه و بازاری نیاز داریم تا بتوانیم در برابر موسیقی لس آنجلسی مبارزه کنیم

 اما الان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کارهای موجود در بازار ٬ از این نوع موسیقی ست که به

 نظر من خیلی زیاد و نامتناسب است . باید به دیگر انواع موسیقی نیز مجال عرضه و حیات

 را داد متاسفانه ما الان داریم به سمت بی محتوایی و هجوگرایی پیش می رویم .

 

 جوان ها را دعوت میکنم .


  من جوانها را دعوت میکنم که خودشان سرمایه گذار کارهای خودشان باشند .

 الان برخی از تهیه کنندگان پیشنهاد میدهند : لس آنجلسی کار کنید ! اما ما نباید به این دام

 بیفتیم ٬ نباید دوباره به هجو گرایی برسیم .


 
 ستاره و ممنوعیت


 زمانی که ناصر عبداللهی در نظام جمهوری اسلامی  تبدیل به یک ستاره هنری می شود ٬

 او می خواهد برای اهداف این کشور کار کند و اثری ارائه دهد که بتواند جوانها را به سوی

 خودش  و موسیقی  مجاز در هنر ایرانی جلب کند . اما هنگامی که کار یک چنین فردی

 دچار ممنوعیت شده و اجازه ی پخش از رادیو و تلویزیون پیدا نمیکند ٬‌ آن وقت مشکلات و

 عوارض بسیاری به وجود می آید .ما الان میبینیم هنگامی که پخش کارهای ناصر عبداللهی

 و دیگر هنرمندان پاپ در تلویزیون و رادیو ممنوع میشود ٬ آنوقت جوان های ما به رسانه هایی

 همچون ماهواره رو ما آورند .و این به نفع اهداف فرهنگی نظام نیست . من به عنوان یک

 خدمتگذار مردم و نظام٬ فکر میکنم که این نوع حرکت ها را باید تصحیح کرد و باید دلسوزانه تر

 به اهداف فرهنگی  این مملکت نظر انداخت .


  خنجر بر گرده ی هنرمندان


 اگر فضای یک کنسرت بیش از حد شلوغ میشود و مردم به روی سن می آیند و به سبب

 ازدحام جمعیت ٬ اوضاع از کنترل خواننده خارج می شود ٬ این هیچ ربطی به خواننده ندارد .

 یا اگر پوشش مردم در سالن اجرای کنسرت ایراد دارد ٬ این هیچ ارتباطی به من خواننده ندارد .

 پس اگر در تلویزیون ناصر عبداللهی طرفداران زیادی پیدا می کند و دوستان عزیزی با خنجر

 خود گرده ی هنرمندان را زخمی می کنند ٬ بدانند پیکر هنرمندان متعهد ما ٬پیکر تمام کسانی

 که می خواهند برای این جامعه زحمت بکشند اگر زخمی بشود ٬در واقع نظام را زخمی کرده اند .

 نظام که از مردم جدا نیست .نظام یک نظام مردمی ست٬ پس تهمت زدن به مردم کار درستی

 نیست .


 فکر می کنند شبی بیست میلیون در آمد دارم !

 

 در آمد کنسرت های موسیقی آنگونه که برخی می پندارند ٬ نیست . مردم ما تصور می کنند

 که ناصر عبداللهی از اجرای کنسرت هایش شبی بیست میلیون تومان در آمد دارد . چرا که

 جمعیت حاضر در سالن را می بینند و با خودشان اینگونه حساب می کنند که تمامی در آمد های

 ناشی از بلیط فروشی به جیب خواننده می رود . این در حالی است که به خواننده تنها درصدی

 از این در آمد پرداخت می شود . جدای از این ٬ پرداخت دستمزد نوازندگان نیز به عهده ی من

 است .

 

تهمت رشوه

 

 بعضی ها به من تهمت می زنند که گویا به خیلی جاها رشوه می دهم ٬ تا برای من اجازه ی

 برپایی کنسرت صادر کنند ٬ در حالی که این تهمت است .

 این مردم هستند که با استقبال گرمشان سبب می شوند تا کنسرت های من بصورت پیاپی

 در تهران و شهرستان ها اجرا شود . آیا ارشاد توان این را دارد که مردم را به حضور در کنسرت 

 فرا بخواند  ؟  آن جمعیتی که به کنسرت های من می آیند به خاطر ناصر عبداللهی می آیند .

 جالب است بدانید که همیشه از ما دعوت شده است و ما هرگز خودمان برای اجرای کنسرت

 اقدام نکرده ایم .

 

 گزارش سفر به لندن

 

 ما یک گروه جمع و جور شش نفری عازم انگلستان شدیم . هدف از این سفر برپایی یک یا

 چند کنسرت برای ایرانی های ساکن انگلستان بود . روز ۱۴ اسفند از ایران خارج شدیم و

 ۱۹ اسفند به ایران برگشتیم . مجموعا پنج اجرا طی سه روز داشتیم که یک اجرای ما برای

 کارکنان سفارت ایران بود ٬ قیمت بلیط نیز  ۱۵ پوند بود . در سالن شهرداری لندن با گنجایش

 سه هزار نفر برنامه ی خودمان را اجرا کردیم که البته نیمی از سالن پر شده بود .

 

گزارش سفر به دبی

 

من بعد از بازگشت از انگلستان و چند روز استراحت ٬ عازم دبی شدم . کلا سه خواننده ی

 ایرانی از داخل کشور در فستیوال مهرجان دبی شرکت داشتند . آقای حسین زمان ۱۲و۱۳

 اسفند آقای محمد اصفهانی ۱۹و۲۰ اسفند و من ۲۰ و ۲۱ اسفند کنسرت هایمان را اجرا کردیم .

 تبلیغ زیادی برای کنسرت من انجام نشده بود . درست در همان روزی که یکی از خوانندگان

 سرشناس لس آنجلسی در باشگاه النصر کنسرت داشت ٬ من در محل برگزاری فستیوال

 مهرجان دبی روی سن رفتم و استقبال مردم بسیار عالی بود . این در حالی بود که آن

 خواننده ی لس انجلسی از طریق شبکه های تلویزیونی فارسی زبان ماهواره ای تبلیغات

 گسترده ای را انجام داده بود .

 

  منبع: مجله ی مهد ایران      سال ۱۳۸۰-۱۳۸۱

 

نظرات 7 + ارسال نظر
گل مینا یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 13:03 http://nasserabdollahi.blogsky.com

افسوس که قدر این هنرمند بزرگ و باارزش و با اخلاق و ندونستیم...

[ بدون نام ] یکشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 18:10

salam
chi begam feghat atonom begam khoben na rasi kheli alin bye

ویدا دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 20:31 http://baro0n.blogsky.com/

خاطره ی عزیزم
وبلاگ خیلی نازی داری . امیدوارم به زودی از پر بیننده ترین ها باشی که حتماْ هم همین طوره...
برات آرزوی موفقیت دارم

دوستدارت :
ویدا

گندم دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 22:44 http://banooye-shabnampoosh.blogfa.com

عالی بود . دستت درد نکنه عزیزم .
موفق باشی گلم .

Khalo0-maSiH سه‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 22:46 http://KhaLo0-MaSiH.BLoGFa.CoM

Salam . GHashanG Ali KhooB . Dega Nafahmom Che Begam KareT AliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiN Mosahebash Namdida Ta Hala MerC Omkhond Vaghean Naboo Chizi Begey ..... kheiren ShadeT BegardoM AZiz . Yallaaaaa

پرند نیلگون چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:35

ممنون از درج این مصاحبه در وبلاگتون .
امیدوارم همیشه موفق باشید
روح ناصریای عزیز شاد

نسیم چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:30

سلام خاطره خانوم گل
من بلد نیستم کامنت بذارم اصلا اهل کامنت گذاشتن نیستم ولی دیدم اینجا هنوز مثل مال مینا نشده دلم گرفت گفتم ما هم یه کامنتی بذاریم
موفق باشی
این مصاحبه رو هم من نخونده بودم ممنون از نوشتنش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد