اهل دریا

از دیار شعر و شرجی از کویر و از جنوبیم

اهل دریا

از دیار شعر و شرجی از کویر و از جنوبیم

شب یلدا...

 

 

وقتی آدم تنهاست  همه شباش یلداست .


 

گاهی اوقات با خودم می گویم :

 زندگی چقدر کوتاه است که به خاطر یک دقیقه اش جشن می گیریم ... !

 

 

مراسم سالگرد ناصر عبداللهی

 

نظر شخصی خودم در مورد برخی از اجراهای مراسم در بندرعباس ...

 

۲۴ آذر ماه سالن برق

 

۱- صحبت های آقای محمد علی بهمنی برایم خیلی پر معنی بود ٬‌ قبل از این که آقای بهمنی

 

سخنانش را بگوید من در همان حال و هوا بودم ... انگار وجود ناصر را در همان مراسم حس

 

 می کردم ٬ نه تنها من بلکه کسانی را که می شناختم هم همین حس را داشتند !

 

 به عبارتی حرف دل ما را هم زد ....

 

 آقای محمد علی بهمنی

 

 

 

 ۲- اجرای آقایان فاضل پیش و امیر آرمیده و...   که به صورت گروهی و با صدای این دو جوان

 

انجام گرفت کاری جالب بود ... !

 

 

 

 

۳- اجرا آقایان عیسی بلوچستانی و  حمید سعید کاری بسیار جالب بود . هرچند در میان

 

اجرای ایشان برق قطع شد و بعد از چند دقیقه از انتهای سالن با فریاد یک جوان هرمزگانی و

 

اعتماد به نفس خود عیسی بدون وجود برق شروع به خواندن کرد ( چه صدایی داشت! )

 

صدایش حتی به آخر سالن هم می رسید ٬ کمی از خواندن او که گذشت در حین اجرا برق آمد ٬

 

 تنظیم صدا در آن لحظه خیلی ناجور بود ولی عیسی همچنان کار خود را ادامه میداد .

 

با وجود این مشکلات در حین اجرای او ٬ به نظر من بهترین اجرا به حساب می آمد .

 

آقای عیسی بلوچستانی و حمید سعید

 

 

۴- آقای سینا شاه مرادی قطعه ی مبه غمگین ناصر  که ظاهرا تنظیم شده بود را به صورت

 

 پلی بک  اجرا کرد !  هر چند تلاش خود را کرده بود ٬ ولی تنظیم ضعیفی داشت ! در کل هم

 

کار چندان زیبایی به حساب نمی آمد !!!  

 

به نظر من اگر کار خود ناصر گذاشته می شد خیلی بهتر بود !!!

 

 

۵- کلیپی از ناصر با شعر دل من یه روز به دریا زد و رفت از کاست هوای حوا را پخش کردند ٬

 

 که تا به حال ندیده بودم ٬ در نگاه اول خوب به نظر می رسید ...

 

 

۶- اجرای جفتی و شره خوانی آقای قنبر راستگو و علی عرب هم زیبا بود ...

 

 آقای قنبر راستگو

 

 

 

۷-  جناب آقای احمد راستی فرماندار بندرعباس هم در این مراسم حضور داشتند ٬

 

و این را وظیفه ی خود می دانستند ! حرف هایی را زد  ٬ که چون همه ی حرفها را

 

به یاد ندارم هیچ نمی نویسم !

 

 

آقای احمد راستی

 

 

 

۸- جناب آقای همایون امیرزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان نیز در این مراسم به

 

سخنرانی کوتاهی پرداخت .

 

آقای همایون امیرزاده

 

 

 

۹- آقای محمد روهنده خواننده ی هرمزگانی نیز در مراسم حضور داشت !

 

 

۱۰- آقای رضا کریمی مدیر برنامه ی سابق ناصر هم برای دیدن مراسم تشریف آورده بود .

 

****

 

۲۵ آذر ماه بهشت زهرا

 

۱- آقای امیر تاجیک یک قطعه را که به قول خودش برای این مراسم آماده کرده بود اجرا کرد.

 

۲-  آقای قنبر راستگو هم با جفتی خود به اجرای موسیقی پرداخت .

 

۳- باز هم عیسی بلوچستانی با اجرای زیبای خود بهترین اجرا را داشت .... ( کاری پر معنی

 

بود !)

 

۴- آقای اسماعیل محرابی نیز برای ناصر خواند !

 

 ****

 

در کل مراسم می توانست خیلی بهتر باشد !‌ ! ! ( خصوصا روز دوم ! )

 

 

 پی نوشت ۱:برای خواندن حرف های فرماندار و مدیر فرهنگ و ارشاد هرمزگان می توانید به

خبر گذاری مهر مراجعه کنید .

پی نوشت ۲ : عکس ها از فتو بلاگ غلامرضا رحیمیان .

 

از خودمان شروع کنیم ... !

 

در این دنیای پر هیاهو ٬ هیاهو برای هیچ ٬ دنیایی که زیاده طلبی ها ٬ غرور و تکبرها ٬

بی وفایی ها و ظلم و ستم در آن بسیار بیشتر از عشق و روشنی و مهربانی است ٬

خیلی وقت ها انسان نکته های مهم را فراموش می کند . گم شدن در پیچ و خم زندگی

روزمره باعث می شود حواسمان به خیلی چیزها نباشد و در این میان ضرورت تقویم را

بیشتر در می یابیم تقویم می تواند زنگ بیداری ما باشد تا روزهای بزرگ را از یاد نبریم .

روزهایی که باید تا ابد در حافظه ی ما باقی بمانند و از آن ها درس های بسیاری بیاموزیم .

 ....  یک سال از فوت ناگهانی هنرمند عزیز و گرامی ناصر عبداللهی می گذرد ...

هنوز هم با گذشت یک سال هیچ مقام مسئولی درباره ی مرگ او توضیح نداد ... !!!

هر چند پس از گذشت یک سال من هنوز هم باور ندارم !!!

 

ناصر



باید از خودمان شروع کنیم ... !

بیایید چشم هایمان را باز کنیم٬ روشنی ها را ببینیم ٬ خوبی ها را درک کنیم .

تا به کی فکر کنیم که میبینیم ولی در واقع هیچ نمی بینیم .

تا به کی دنیا را از پشت چشمان بسته بنگریم و تا به کی به خیال شنیدن صداها را نشنویم.

پس بیایید تا ببینیم ٬ بشنویم و حس کنیم نگاه های مهربان و صداهای ماندگار را.

چه زیباست لحظه ای که بدانی می بینی و می شنوی !


 

  پی نوشت : مراسم سالگرد ناصر عبداللهی در بندرعباس روز ۲۴ آذرماه در سالن اداره برق و

 

روز ۲۵ آذرماه بهشت زهرا (قطعه هنرمندان)... ! و در تهران سه شنبه  ۲۷ آذر فرهنگسرای هنر

 

 (ارسباران) ساعت ۶ تا ۸. پنج شنبه ۲۹ آذر تالار ایوان عطار در کاخ سعد آباد .

 

 

 

.....

 

   امروز دوباره دلم گرفته ٬ مثل تمام شب های خاموش دلم گرفته !به یاد روزهایی که برای

 

آمدنت لحظه شماری می کردم و از خم کوچه چشم به راهت می دوختم .

 

کسی معنای این انتظار را نمی فهمید ٬ تنها کوچه می دانست که من در انتظار عزیزی هستم 

 

و در آن لحظه آرزو می کردم کاش نقاش بودم تا هنگامی که از خم کوچه می گذشتی ٬

 

چهره معصومت را نقاشی کنم .

 

هنوز هم رنج سفری دور و دراز را به دوش می کشم . نگاهم در کوچه پس کوچه های

 

زندگی گم شده است ٬ میان کلمات سرگردانم می خواهم با نام تو ترانه ای بسازم ٬

 

می خواهم به خاطر تو همه ی واژه ها را صدا کنم .

 

می خواهم مهتاب را در دستانم بگیرم و به تمام دلتنگ ها تقدیم کنم .